Obvykle zadávám projektové práce tak, že obsahují dvě části
Náměty k projektovým pracím si většinou vymýšlím sama. Někdy se nechám inspirovat nápady kolegů, se kterými si vyměňujeme zkušenosti individuálně či na různých setkáních a akcích pro učitele.
Žáci do určeného termínu donesou písemné zpracování teoretické části a výrobek (nebo zápis pozorování či měření). Do další vyučovací hodiny všechny práce projdu a předběžně ohodnotím. Zvlášť hodnotím úroveň a správnost teoretické části a zvlášť úroveň výrobku (popřípadě správnost pozorování či měření). V následujících cca 2 vyučovacích hodinách žáci prezentují své práce a vysvětlují pracovní postup a předvádějí funkčnost svých výrobků (nebo obhajují svá měření a pozorování). Po výstupu žáků před třídou a zodpovězení dotazů uzavírám klasifikaci. Obvykle jednou známkou hodnotím písemné zpracování a znalost sledovaného jevu. Druhou známkou hodnotím znalost výroby a funkce výrobku, funkčnost výrobku a způsob prezentace.
Projektové práce zadávám dle vlastního uvážení (někdy dle vlastního výběru žáků):
školní rok 1998/99
školní rok 1999/2000
školní rok 1999/2000
školní rok 2000/2001
Pozn. vzhledem k jednoduchosti výrobku, teoretické části měli žáci za úkol nakreslit průřez a vysvětlit princip a funkci jednoduchých optických přístrojů.
školní rok 2000/01
školní rok 2002/03
Téma se hodí i pro 7. ročník.
Podívejte se na vzorové zadání.
školní rok 2000/01
V teoretické části měli žáci vysvětlit princip chladničky, ledničky nebo mrazáku.
Podívejte se na vzorové zadání.
Téma se hodí i pro 8. ročník.
Poznámka: modely slunečních elektráren byly funkční.
Možné verze:
Konference o elektrárnách, kdy skupinky žáků tvoří týmy, které mají podnikatele (učitele) přesvědčit o výhodnosti jejich typu elektrárny
Podívejte se na vzorové zadání.
Viz článek /5/ Pinkavová, Z.: Náměty pro zadání projektových prací. In: sborník z Veletrhu nápadů 4, Praha 1999 (str. 115–118)
Zde nabízím vzor nejaktuálnějšího zadání ve formátu DOC.
Podívejte se na vzorové zadání.